Sleen - Coevorden, etappe 7

29 augustus 2015 - Coevorden, Nederland

Na een vroeg ontbijt op pad gegaan, het is wel grappig en leerzaam al die verschillende dorpen en vooral boerderijen. Sleen eist het recht op om het dorp van Bartje te zijn omdat de serie hier hoofdzakelijk opgenomen is . Het is een heel langgerekt dorp en voordat ik het dorp uit was, kwam ik er achter dat mijn telefoon dood was, bij ontbijt nog berichtje van Miriam en daarna zwart dood schermpje, wat ik ook deed, welke knoppen en combinaties ik ook probeerde noppes. Dus de hele weg ben ik meer met mijn telefoon bezig geweest dan met de omgeving, drama niet bereik zijn, straks is er wat met de dieren?

Op een gegeven moment geprobeerd het los te laten en tijdens de pauzes het verder te proberen. In Holsloot was de kantine van de camping open als zelf-service voor een kopje koffie ed, daar geprobeerd telefoon aan de gang te krijgen door hem aan het stroom te leggen maar helaas mocht niet baten. Door Holsloot loopt een grote vaart met 2 draaibruggen, dus de brugwachter kwam ik een paar keer tegen op de fiets om de brug te openen en weer dicht te draaien, vlug naar de volgende voor hetzelfde en weer terug om voor de volgende boot te openen. Ook werd ik aangeroepen door een oude boer aan de andere kant van de vaart of ik die of die was want die liep het Pieterpad en zou die dag langs komen. Helaas hij had geen geluk, ik wist v niets. NacHolsloot ging het tussen de weilanden door naar Den Hool, ook nog nooit van gehoord, daar was een Boheems Paradijs, minicamping met oude pipowagens. Ik zou er niet willen kamperen, strak naast elkaar en een beetje vervallen. Over een onbewaakte spoorlijn naar Dalerveen voor de lunchpauze, ik had geen lunchpakketje meegekregen helaas. Ook hier had ik pech, alleen koffie met diepvries appelgebak, dus dat aar genomen dat geeft ook wat vulling. Geïnformeerd naar een i-centre in Coevorden maar ze keken of ze het hoorde donderen er was wel een electrozaak misschien wist die meneer er is van . Vol goede moed doorgelopen, de laatste 2 uurtjes naar Coevorden dan maar langs telefoonzaak en de jongens daar wanhopig aankijken. Wederom langs een joodse begraafplaats gekomen, blijft voor mij altijd indrukwekkend. Door een recreatiegebied en daar zag ik Coevorden al. Op het informatiebord geven hoe ik het snelst in het centrum kon komen want het was zaterdagmiddag en ik wist niet hoe laat de winkels dicht gingen. Bijna in een rechte weg naar de binnenstad. De jongen wist door het indrukken van twee knopjes mijn telefoon weer levend te krijgen ( dezelfde knopjes had ik s morgens ook al geprobeerd zonder resultaat) en op naar het hotel. Lag aan de route en ik wilde na het douchen het centrum inlopen om te eten. Ook hier weer pech ondanks dat ik alles al in maart geregeld had, was de boeking niet in het systeem van het hotel gekomen. Het zat deze dag niet mee. . Gelukkig was er nog een kleine kamer vrij, dat maakt mij niet uit als ik maar een bed had. Als troost voor het ongemak kreeg ik een kopje koffie aangeboden.  Maar goed, in het centrum gegeten, er was een soort markt dus erg druk maar het weer was prima dus tot ong 21.30 op terrasje gezeten maar een ding, het eten is overal goed alleen ze moeten nog wel leren om goed vegetarisch te koken, want als het al op de kaart staat is het niet smakelijk, op een uitzondering na in Pietersburen. Helaas geen foto's dus gemaakt met telefoon, tzt komen ze wel van mijn fototoestel