Rustdag

28 mei 2019 - Florence, Italië

Deze dag hadden we ingelast om op ons gemak de terugreis naar Florence te maken en daar nog wat rond te kijken. Vanmorgen de bus naar Arezzo genomen, de koffers gingen netjes onderin de bus en vanuit Arezzo de sneltrein naar Florence, de bus ging om ong 8.40 en even over 12 uur waren we in Florence, wel een uur wachttijd in Arezzo maar de koffie maakte veel goed. Ingecheckt in het hotel en daarna de stad in om oa naar de Santa Croce te gaan voor een stempel en om deze kerk te bekijken. Hier zijn veel praalgraven van bekende mensen zoals Dante, Galileo en Michelangelo, een niet te beschrijven kerk soms weet je niet waar je moet kijken overal schilderijen / fresco's / versieringen.

Na deze kerk zijn we op zoek gegaan naar het Palazzo Vecchio, wat een mensenmassa en her was nog niet eens hoogseizoen, ook gelooen langs de oevers vd Arno en bij de Ponte Vecchio. Hele dure winkels, als je voorbij liep rook je dat de tassen van echt leer waren gemaakt. Op de terugweg in een lunchroom een zeer chique asociaal duur taartje gegeten maar het zag er geweldig uit. Straks lekker eten en dan de laatste nacht van de vakantie. We zijn al ingecheckt voor de vlucht en zo wordt de boardingpas uitgeprint. Klaar voor de terugreis.

Voor mij een onvergetelijke ervaring, erg trots dat ik het bijna moeiteloos heb volbracht. Soms wat scheldend op de hoogte maar wat een ervaring / uitzichten iets om nooit te vergeten.

1. Riny:
    28 mei 2019
    🏁👞👟👠👡👢🖒op naar het volgende deel!!!
  2. Herma:
    28 mei 2019
    Met plezier je wandelverrichtingen gelezen :)