De weg naar Badia Prataglia

24 mei 2019 - Badia Prataglia, Italië

De dag begon vroeg, een lange dag voor de boeg met veel zon vlg de voorspelling. Om 7.45 stond ik aan de startblokken nog wel met vest aan maar rond 9.00 uur kon die inmiddels uit. Het werd vandaag een mengelmoes van beschrijving van de organisatie en wat dames van B&B aanraden, die oa gids zijn en diverse route's onderhouden. Die vonden de route van de organisatie te zwaar en eigenlijk gevaarlijk dus besloten om niet eigenwijs te zijn en maar de "gemakkelijker" route te nemen. Of dat wijs was? Geen idee ook de route van de dames was niet gemakkelijker en op diverse stukken gevaarlijk. Wat was ik blij met mijn wandelervaring ook voelde ik mij vandaag diverse keren net een padvinder, over bomen klauteren door beekjes paden naar boven en naar beneden die vol met water stonden. Hoe zou de andere route geweest zijn? Oo zich een heerlijke wandeldag, iedere uur even drinken, iedere 2 uur wat eten erbij, helemaal gelukt. In Monastero di Camaldoli het eerste beste restaurant ingedoken om koffie te drinken, het was ook 13.00 dus ik vind dat ik dat best verdiend had. Iets lekkers erbij en ik was klaar voor het laatste stuk van de dag, flinke tegenvaller was het bordje Badia 12,4 km wat betekende nog een paar uur de vaart erin houden. Fors klimmen vandaag soms wat het iedere 5e boom even stoppen om hartslag weer wat te laten dalen en dan de volgende 5 bomen stijgen. Er zou toch een gemakkelijker manier moeten zijn. Lot en Ruud liepen ong 11/2 uur achter mij en hebben op een gegeven moment in Monastero een taxi genomen omdat het te laat zou worden en het begon te regenen. Op dat moment moest nog nog 50 min lopen vlg de bordjes, dus poncho aan en doorwandelen, de natuur begon wel te veranderen, veel meer grasland veel struiken v brem, bovenaan bosrand zag ik een ree naar mij te staan kijken. Bij half 5 was ik bij de kerk en vandaar heb ik Janneke gebeld want die was al in het hotel.

Na het douchen nog wat rondgewandeld in het dorp, stempels gehaald in winkeltje en in de kerk. Nu lekker eten, vroeg naar bed en gezond weer op.

1. Riny:
    24 mei 2019