NS Woerden - IJsselstein, Groene Hartpad ( Oude Rijn en Hollandse IJssel)

1 juni 2016 - IJsselstein, Nederland

Het was heerlijk wandelweer, zonnetje / windje en 3 leuke plaatsjes om door te wandelen althans zo leek het in het boekje maar zelden had ik zo'n saaie wandeling gehad, zelfs de dorpjes waren niet fotogeniek.

Vanuit het station Woerden liep het pad over het fietspad richting Linschoten, op papier een dorp met een jachthuis / bos/ Huis te Linschoten kortom veel belovend maar helaas deze dag heb ik maar besloten om bloemen op de foto te zetten dan had ik nog wat. Jachthuis was een gewoon huis alleen klok op schoorsteen gaf aan dat het een andere functie ooit had gehad en het Huis te Linschoten lag verscholen achter grote hekken zelfs niet in zicht, in het dorp zelf op zoek naar de aanbevolen pleisterplaats koffiehuis, Het Wapen van Linschoten uit 1585 maar een oerlelijk gebouw, 1 straat wat wel aardig was maar zo raar liep dat ik het niet mooi op de foto kon zetten. vanuit Linschoten ging het naar Montfoort, met poorten, pelgrimshuis van de Maltezer Orde, Grote kerk, kloostergang en kasteel dus veel belovend.

Vanuit Linschoten over een grasdijk en daarna langs de Montfoortse Vaart naar Montfoort, de kerktoren lonkte al, door de oude poort naar het Oude Stadhuis, echter er werd een bruiloft gevierd wat helaas in hield dat voor het oude stadhuis iedereen zich verzamelde en foto's werden gemaakt dus toen kon ik moeilijk ook nog foto's maken, doorgewandeld naar de kloostergang en kapel maar deze waren ook al in beslag genomen voor de bruiloft dan bleef nog het kasteel over nee he de toegangsweg waren ze al aan het versieren voor ........... juist de bruiloft. Het kasteel was nu in gebruik als restaurant, hotel en een gedeelte kantoor dan maar een foto op afstand maar helaas zo ontzettend lelijk op de foto dat ik er geen foto van heb gemaakt. Op naar het Grote Bospad, was aardig maar voor de foto eh nee.

Over de Tiendweg op naar IJsselstein, niet alles zou toch tegen zitten vandaag. Het was een lange weg door de polders met weilanden rechts met koeien en weilanden links zonder koeien en dat ongeveer 5 km lang, geen mooi pad langs de Hollandse IJssel, geen mooie dorpjes maar polderlandschap. Zelfs over de Zuid-IJsseldijk was geen IJssel te zien en zo liep ik IJsselstein binnen pas ruim binnen de gemeentegrenzen zag ik de IJssel voor het eerst. Tja al met al een dag om snel te vergeten. Met de sneltram naar Utrecht en gelukkig net voor 16.00 ingecheckt op Centraal Station in de trein naar Rotterdam / Delft.

1. Pia:
    18 juni 2016
    Hahaha! Ja helemaal gelijk! hoog saaigehalte die wandeling. Beetje afzien ook. En dan die bruiloft als rode draad! Hilarisch.