Schoonloo - Sleen, etappe 6

28 augustus 2015 - Sleen, Nederland

Voordat de wolf naar Nederland zijn herintrede deed, dit voorjaar, had ik nog nooit van Sleen gehoord. Dus ik was erg benieuwd, nog benieuwder was ik vanmorgen hoe het wandelen zou gaan, was de hamer een moker geworden of had de korte etappe mij goed gegaan? Gelukkig het laatste, heerlijk gewandeld ondanks de lange afstand, ong 26 kilometer, wel weer weinig eetgelegenheid onderweg, eenmaal bij een boer waar je koffie kon zetten en naar toilet verders niets. Voor mij was het de dag van de paddestoelen, met de regen waren ze als paddestoelen uit de grond gekomen. Nog klein maar dat maakte niet uit. Ook de etappe zelf was leuk om te lopen veel afwisseling qua omgeving weinig doodstille bossen, tweemaal een eekhoorntje gezien wegrennen, pootafdruk van een das en veel grote mierenhopen. De werklui waren druk bezig in het bos dus misschien dat ze daarom allemaal omgeven waren met rood-wit lint. Gezien de lengte van de etappe ben ik niet naar de Papeloze Kerk gewandeld, een voorbeeldhunnebed met dekheuvel en kransstenen. Wel langs Galgenberg gekomen, gezien het feit hoe slordig deze erbij lag niet op de foto gezet (veel brandnetels / onkruid) een stoeibeurt kon geen kwijt. Vanmorgen een tijd met een echtpaar uit Breda opgelopen en gezellig vanavond met ze gegeten. Nu wel kunnen overnachten bij iemand van Vrienden op de fiets, toevallig logeert daar ook iemand bij ook vanavond aanschoof bij het eten en morgen ook richting Coevorden gaat wandelen. Alleen ik ga rond 9 uur wandelen, zij later. Vind ik niet zo erg, alleen lopen kent ook veel voordelen dit is wel de plaats waar je het beste je koffie kunt drinken: ik bestelde een kopje koffie kreeg kopje koffie, een likeurtje, slagroom en een glas water voor €2,30. Valt mee toch? Alleen bij het eetcafe hadden ze nog nooit van vegetarisch gehoord, minpuntje weer. Het schijnt dat de tv serie Bartje hier grotendeels in het dorp en de bossen is opgenomen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Riny:
    29 augustus 2015
    Gelukkig wilden de benen weer vandaag! Je kunt ook niet alles hebben...mooi weer, altijd hei, vegetarisch eten...Wel een prachtige laatste foto trouwens.
  2. Pia:
    30 augustus 2015
    Mooie wandeling en foto's Tru!! En in Sleen gingen we meerdere keren op vakantie. prachtige omgeving