Hardenberg - Ommen, etappe 9

31 augustus 2015 - Ommen, Nederland

• ik wist niet hoe snel ik s morgens mijn gasverblijf moest verlaten, het zou warm worden maar ook veel buien, dus ik had een goed excuus. Hardenberg is qua stad niet heel bijzonder, weinig oude gebouwen of monumenten en dat vind ik juist het leukste, alleen de herberg is goed bewaard gebleven voor de rest is een projectontwikkelaar aardig bezig geweest. Ik vertrok met een heel donkere lucht achter mij maar iedere keer liep ik toch in het zonnetje. Mijn koffiepauze wilde ik in Rheeze doen, mooie oude boerderijen met gevlochten stro aan de muur maar het was maandag dus alles was dicht, wel borden langs de kant van de weg, aan de muren helaas dan maar een half flesje water en op naar een van de talrijke campings in de buurt, die hadden vast wel koffie. Ook hier kwam ik bedrogen uit, om 12 uur gingen ze pas open zelfs de camping van het jaar 2014, schrok geen koffie om kwart voor 11. Onderweg kwam ik telkens een andere pieterpadster tegen maar deze was zo druk qua manier van doen dat ik 2 keer verdwaalde zonder het erg te vinden en als ik haar hier of daar weer tegen kwam ff te zwaaien en paar korte zinnetjes te zeggen. Het bospad liep veel langs de rand van het bos dus veel om te kijken zo naar Stegeren waar een lieve boerin naast een picknicktafel een koelbox had neergezet met verse yoghurt en flesjes drinken. heerlijk zo bij een boterhammetje.Nu passeerde ik de Vecht bij Junne, naast de Vecht was een vistrap aangelegd omdat hier een stuw in de Vecht was gemaakt, over het landgoed Junne naar Ommen. Nog geen spatje regen wel heerlijk zonnetje. In Ommen eindelijk om half drie mijn kopje koffie kunnen drinken, dat was wel verdiend. Einde van de eerste negen dagen Pieterpad, lekker gelopen, alleen een blaar bij grote teen. Top

1. Pia:
    5 september 2015
    Wij hebben vorig jaar behoorlijk vaak huizen gekeken in Ommen. ☺️ Gezellige plaats. Hardenberg heeft weinig ouds, klopt, maar toch een gezellige stad. Altijd veel te doen ook en alles is er zoals een goed ziekenhuis. Belangrijk voor mijn ouders. Ze wonen er nu al 27 jaar!