Diever - Appelscha, Drents-Friese Wold

28 augustus 2017 - Appelscha, Nederland

Het was erg vroeg, rond 5 uur ging de wekker en om 6 uur de scooter uit logeren brengen bij de Westvest. De trein begon met vertraging maar hierdoor had ik een vroege trein die te laat kwam. Al met al kwam ik even voor 9.00 uur aan in Assen en een kwartier later kwam de bus naar Diever. In het verleden regelmatig bij Diever op vakantie geweest dus bekende omgeving en dan ga je natuurlijk snel de fout in, o ik weet wel hoe ik moet lopen niet dus. Maar goed na een omweg weer het goede pad gevonden en langs het hunebed D 52 de bossen in, leuk rondje maar na tweede keer lopen was het niet meer zo leuk, ik weet nog steeds niet waar ik precies verkeerd ben gelopen maar de tweede keer lukte het wel om ipv een rondje gewoon door te lopen richting Oude Willem, bij Oude Willem weg oversteken en nog steeds veel bos met heidevelden, soms wat landbouwgrond met natuurlijk hoe kan het ook anders in Drenthe veel paarden en veel jonge vee. Dit gebied hoort allemaal bij het Nationaal Park, het Drents-Friese Wold. ik kan mij wel voorstellen dat veel boeren hier toch moeite meehebben, zoveel goede landbouwgrond en dan weer terug geven aan de natuur. Maar ik heb ervan genoten en zo kwam ik op een gegeven moment bij de Kale Duinen zeker op een warme dag zoals deze dag was het net de Sahara, bijna verdubbeling van de temperatuur tov andere streken. Ik merkte gelijk wanneer er iets bijzonders te zien was dan kwamen de bejaarden in groepsverband weer voorbij razen op hun snelle bikes. Na de Kale Duinen weer de bossen voor de laatste kilometers naar Appelscha om vandaar uit de bus te nemen naar Assen voor de overnachting.