Emmen - Oosterhesselen, Zuid-Drentse esdorpen

18 april 2018 - Oosterhesselen, Nederland

Het was vroeg dag, de trein ging rond 06.30 vanuit Delft richting Emmen. Het was de warmste week van het voorjaar dus het was niet erg om vroeg te beginnen. Eerst maar weer 2.30 reizen met de trein. In Emmen aangekomen eerst even zoeken waar de juiste route liep, vorig jaar zag het in mijn geheugen er toch wat anders uit. Maar na een rondje stationsplein had ik de route weer te pakken. Emmen doorgewandeld, langs de nieuwe dierentuin (parkeerterrein was nog helemaal leeg) richting Westenesch, als je het op de kaart zie is het erg lang gerekt maar in het echt heb ik maar een huis of 10 gezien. Oranjekanaal overgestoken (met dank aan Willem III) en daarna ging het de bossen in en stukken hei. De hei zag er nog erg dor uit maar alles is beter dan weilanden. Regelmatig kwam ik kleine gasveldjes van de NAM tegen, als je kijkt naar de ellende in Groningen als gevolg van de gaswinning hoop je toch dat die ellende Drenthe bespaard blijft. Onderweg naar Sleen (jaren geleden de 1e wolf van Nederland hier gezien) door buurtschap Diphoorn, klinkt als een ijsje maar de lunchpauze kwam pas in Sleen. Met Pieterpad ook door Sleen heengewandeld alleen vanaf een andere zijde, nu langs het gemeentehuis en op een bankje bij de kerk mijn lunch gegeten, Omdat het nog vroeg in het seizoen was, waren nog veel zaken om koffie oid te drinken gesloten. Na Sleen, precies op het warmste deel vd dag, langs weilanden naar Oosterhesselen het ging pas na kilometer of 5 de bossen weer in, groot bosgebied wat hoorde bij Havezathe de Klencke (wat niet te zien was), stuk langs / over heigebied naar Oosterhesselen. Eigenlijk zou ik vandaag doorlopen naar Gees maar gezien de warmte en het feit dat ik verkeerd was gelopen toch maar eerder gestopt en de bushalte opgezocht. De volgende dag nieuwe kansen dus de bus naar Hoogeveen genomen waar ik vlak voor 16.00 de trein richting Assen kon pakken.

Het hotel was midden in een verbouwing dus ik mocht dit keer slapen in het andere gebouw, luxe kamer met airco waardoor de temperatuur zo rond de 18 graden was (buiten dik in de 20 gr.), heerlijk aspergemenu gegeten met natuurlijk ijsje toen. Alles bij elkaar deze dag 26.2 km gelopen dus ik had het dik verdiend.