Millingen a/d Rijn - Groesbeek, Pieterpad deel II, etappe 4

26 augustus 2016 - Groesbeek, Nederland

Vroeg op pad, het zou een warme dag worden dus het werd de trein van 6 uur zodat ik rond 9.15 kon begonnen met lopen. Het is altijd een beetje zoeken naar het aanwijsteken en de juiste richting. Maar het lukte aardig en daar ging 2 dagen met zon, weilanden en vooral heuvels. Het eerste stuk ging door / langs weilanden en akkers, dat de rivieren hier ook aardig voor overlast kunnen zorgen zie je wel aan de boerderijnamen Zeelandse Hof, klein Zeeland en het gehucht Zeeland. Na Zeeland ging het naar Leuth, van oorsprong Pruisisch wat nog te zien is aan de bouw van sommige boerderijen, bij de Spar een kop koffie gehaald en wat fruit, onder de bomen tegenover de kerk op mijn gemak even gezeten daarna het dorp waaruit en het pad ging over een fietspad onder een dijk, wel een beetje saai uitzicht. Vlak daarna ging het richting Zyfflich, Duitsland eerst over een grensbrug daarna het dorp maar al snel ging het naar Wylermeer, wat meer een oude zijtak van de Rijn is dan een meer zoals wij dat kennen. Tijdens het lopen van Groot Rivierenpad was ik ook langs een stuk gekomen, mooi om nu een ander stuk te zien. Daarna bij het dorp Beek ging het de bossen in en bijna gelijk recht omhoog de Duivelsberg op pff dat viel niet mee in de warmte maar ik zou er niet aan moeten denken om dit met regen te moeten lopen dan werd het helemaal glibberen. Bij de top ligt een pannenkoekenrestaurant, geen pannenkoek maar kop soep genomen dat is wat beter met dit weer. Daarna weer de koelte van de bossen in gelukkig niet zoveel meer stijgen en zo ging het door de bossen en weilanden naar Groesbeek. Met de 4daagse ook door Groesbeek gekomen maar een door ziet er dan toch heel anders uit, niet over de Zevenheuvelenweg gelopen maar over de oude Zevenheuvelenweg, een zandpad. In Groesbeek koffie gedronken daarna op zoek naar hotel waar ik zou overnachten.