Hellendoorn - Holten, etappe 11

7 september 2015 - Holten, Nederland

vroeg zonder ontbijt op pad om de auto in Holten neer te zetten en daarna met openbaar vervoer terug naar Hellendoorn, kortom bijna 2 uur later onderweg in Hellendoorn. Eerst een ontbijtje bij de bakker en daarna op pad. Het was nog droog maar hadden wel regen voorspeld dus snel op pad. Eerst lang pad door het bos naar Nijverdal, daar onder het spoor door en een drukke weg oversteken, dat ze daar niet iets op verzinnen, levensgevaarlijk met vrachtverkeer. Al snel kwam ik bij werkkamp Twilhaar, erg indrukwekkende fot's van het Joods Monument. Daarnaast op de wei stonden 6 Belgische trekpaarden dus even genoten van de guusjes . Een slingerpad door de bossen naar de Haarlerberg. Vol met bloeiende hei, blijft altijd even boeiend om te zien en te blijven genieten in dit jaargetijde. Helaas te snel was ook dit stuk hei voorbij, stukje bos om dan het laatste stukje hei tegen te komen van dit gedeelte van Pieterpad misschien volg jaar meer in deel 2. Het laatste stuk kwam ik tegen op de Holterberg, op dit stuk ben ik ook verkeerd gelopen. Later hoorde ik dat ik gelukkig niet de enigste ben geweest. Vanaf de Holterberg ging het bijna in een rechte zandweg naar Holten, de Oude Hellendoornseweg. In mijn gedachten zie ik de vroegere mensen al met paard en wagen deze weg nemen of vrouwen met kinderen en lange rokken onder de modder. In al die honderden jaren niets veranderd bijna, dezelfde weg nog misschien wat oogevuld en paaltjes en borden maar verder zo oud, zoveel historie. Op dit pad kwam ik het Marskramerpad tegen, volgend jaar loop ik misschien in het voorjaar hier weer alleen net een andere route, nu van noord naar zuid, dan van west naar oost. Heerlijke en goedkoop luxe koffie een een broodplankje gegeten bij dat kruispunt van paden en weer verder naar het station, naar de auto. Heel irritant was wel dat ze nu overal draaikubussen hadden neergezet met verschillende informatie in een bepaald jaar. Om de paar meter stond zo'n kubus en tja ik wil graag alles lezen . Nu werd het pad een mooie Beukenlaan en eindigde vlakbij het station van Holten. Pas een paar meter voor het station werd het zand klinkers en de zo'n hield het voor gezien maar de auto was in zicht dus geen probleem.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade