Station Putten - Station Harderwijk

21 oktober 2018 - Harderwijk, Nederland

Door het rare weer van het voorjaar had ik nog wat etappes niet gelopen zoals deze etappen. Nu op een vroege zondagochtend de trein gepakt naar Putten om daar verder te gaan naar Harderwijk. Het was nog een prachtige nazomerse dag, dus gestart met alleen een vest aan en dat eind oktober. Vanuit station Putten liep ik gelijk richting de Vanenburg, wat nu een mooi hotel is was in de oorlog 1 van de verborgen werkkampen op de Veluwe. Het fietspad ging verder over in een onverhard pad met gedeeltes tussen de bomen / bos en langs de Groevenbeekse Heide. De  hei was inmiddels al wel uitgebloeid ondanks de schitterende nazomer. Op dit stuk kwam ik overal mensen van de scouting tegen die ws kamp hadden en van alles georganiseerd tussen diverse groepen uit diverse plaatsen. In Ermelo ging het door buitenwijken niet echt door het centrum, de spoorlijn blijf de gehele tijd binnen het zicht, nu ging het verder over de Oude Nijkerkerweg tot in Harderwijk daar op het einde vlak bij de A28 van de route afgeweken en naar het centrum gelopen, ik had niet gezien dat bij de volgende etappe het centrum werd gekeken. In het centrum wat rond gelopen, poorten bekeken, oude huizen / gevels en op het einde rustig naar station gewandeld op de trein terug naar huis te nemen. Weer een terugreis van ruim 2 uur helaas. Maar schitterend wandelweer mooie plaats