Station Meppel - Koekange

4 september 2018 - Koekange, Nederland

Na een lekker ontbijt met krantje erbij weer in de benen, het weer was prima dus al van begin af aan in shirtje gelopen. Via hotel naar station en vanaf station weer naar de binnenstad van Meppel In de hoofdstraat waren diverse struikelsteentjes te vinden wat toch wel terug wees naar de Joodse historie van Meppel, zo ook de Synagogestraat en het Joods Monument daar vlakbij. De synagoge  is helaas afgebroken in 1960, wel hangt er aan de muur van een winkel een schilderij van het interieur ervan en 2 roosters aan de muur. In de winkelstraat was bij 1 winkel ook heel duidelijk te zien aan teksten / gaatjes in kozijn voor de mezoeza. Zo weer half Meppel door gewandeld langs nieuwbouwwijken langs de Wetering met hier en daar natuurlijk wat vissers. Op een gegeven moment net buiten Meppel de Wetering overgestoken, langs het Tolhuis richting Ruinerwold. Bij de sluizen van Rogat links af de polder in naar Koekange. Daar kwam ik al vroeg in de middag aan, bij de plaatselijke SPAR mijn salade voor de avond gekocht en wat lekkers zodat ik niet zou "verhongeren". In het dorp was het verder de Dorpsstraat volgen om in het verlengde daarvan de Eggeweg op te gaan die overging in de Ossehaarseweg. Inmiddels al een paar kilometer uit het dorp terecht gekomen maar mijn overnachtingsadres was dan ook wel de moeite waard, mooi appartement in een schuur met slaapzolder met 4 bedden keukentje en ik kon nog heerlijk genieten van zon op het terrasje. Soms kwam er een kat kijken die vond alles erg leuke en een hond voor een knuffel.

's avonds heerlijk mijn salade opgegeten en heerlijk geslapen.