Duitse grens - Plasmolen

19 juli 2020 - Plasmolen, Nederland

Helaas ging op zondag de 1e bus naar Wyler pas rond 10.30, laat begonnen  met wandelen. Het was zonnig zo rond 25 gr. Via weilanden / akkers naar Kranenburg gelopen, het laatste stuk langs spoorlijn die alleen voor toeristen er lagen. Met wagentje konden ze een tochtje  maken ermee, in Kranenburg waren veel mensen  aan het picknicken, overal kleedjes families gezellig aan het eten. Op het station  Kranenburg een cola en appeltaart genomen, ook een gezondheidsverklaring moeten invullen en als je van je tafeltje weg liep mondkapje op. Na Kranenburg  via een veldweg Reichswald in, daar was het goed opletten want hier was de route niet aangegeven maar wonder boven wonder niet 1 keer verkeerd gelopen. In het Reichswald zijn tijdens de 2e wereldoorlog 10.000 soldaten gestorven bizar hoe hier gevochten is. Stuk van de route had ik al eerder gelopen maar dat mocht de pret niet drukken, stukje Milsbeek en toen als toetje vd dag de Sint Jansberg, ik voelde wel mijn kuiten en was blij met de stokken. Bij Plasmolen de bus genomen naar Nijmegen en weer stukje trein, moe maar voldoen.

1. Herma:
    20 juli 2020
    chapeau nicht, doe het je niet na :) Jaaa heb je ook je andere verhalen gelezen :)