Wijchen - Afferden

21 juli 2021 - Afferden, Nederland

Het vervoer was een makkie vandaag, gewoon 20 min met de trein. Onderweg naar het beginpunt even langs het kasteel gelopen en daarna het dorp uit gelopen richting heerlijkheid Leur, van die plaatsnamen waar ik nog nooit van gehoord had. Helaas in veel dorpjes nog weinig oude huizen overgebleven, Heerlijkheid Leur is beschermd landschap dus de boerderijen zijn redelijk bewaard gebleven. Na Leur ging het pad naar Hernen, naar het schitterende kasteel waar ooit Floris is opgenomen. De bewolking was weggetrokken en schitterende blauwe luchten bleven heel de dag. Op naar de volgende molen en grote kerk, vandaag was het een beetje grote kerk, grotere kerk, grootste kerk. De grootste kerk van vandaag was toch wel de kerk van Bergharen vandaag. Ook was in Bergharen Kapelberg met kruisweg. Heel de wandeling, gisteren en vandaag niet 1 keer verkeerd gelopen, vanaf kapelberg liep een vrouw mee die heel gefixeerd de route liep met boekje, stickers en met telefoon, verkeerd gelopen we moeten terug. Niets verkeerd gelopen gelukkig. Ik was stiekem blij dat ik weer alleen verder liep. Dan maar een keer verkeerd lopen wat niet gebeurde vandaag. In een berghut koffie gedronken en genoten van het mooie uitzicht voordat ik begon aan de laatste kilometers van de dag.