Ruinen - Holtingerzand, Dwingelderveld

22 augustus 2017 - Havelte, Nederland

Het was vroeg en nog schermerig toen ik op pad ging, eerst met scooter naar station, de trein naar Leiden, in Leiden overstap naar Zwolle, Zwolle overstap Meppel en daar de bus naar Ruinen. En zo zat ik ruim 3 uur later op de Brink aan de koffie met kruidkoek. wat rond gekeken wat foto's gemaakt oa van Bram, de ram daarna op stap gegaan. Het was rond 21 graden maar licht bewolkt dat scheelde heel wat zweten. Het eerste stuk liep langs het rand van het dorp om zo naar de Groote Esch te lopen, dit land ligt hoger dan het dorp mede door schapenmest en heideplaggen. Het eerste stuk was rustig maar vlak voordat ik het bos in ging, kwamen er 3 kletstantes achter mij lopen, niet erg als het volume wat gedempt was maar helaas. Dus tandje harder lopen om uit geluidszone te komen en te blijven. In het bos heel gezond bij theehuis Anserdennen 3 mokken muntthee gedronken, onbeperkt thee voor €3,25 koopje toch?  Na de thee verder richting Uffelte daar komen ook de eerste stukken bloeiende hei blijft ontzettend mooi. Het stuk naar Uffelte was grotendeels zandweg tussen de akkers stukken bos en hei. Je merkte precies waar de toeristische routes liepen die fietspaden waren druk met ouderen op te snelle fietsen buiten deze fietspaden enkele auto verder niemand. In Uffelte vond ik het nog te vroeg om bus naar Assen  te maken dus ik liep door naar de volgende bushalte. Vlakbij het Nivonhuis Hunehuis, het huis is gebouwd door de Arbeiders Jeugd Centrale in jaren 30 later aangekocht door Nivon maar blijft erg mooi huis alleen maakte ik daar de fout om verkeerd op de kaart te kijken en dus zo'n 3 km verkeerd te lopen niet erg maar ik moest ook nog dit terug lopen en dat was wel erg vervelend maar onderweg naar de bus wel 2 schitterende hunnebedden gezien D 53 en D 54. Het busje kwam na een half uur maar ik moest wel een grote omweg nemen om in Assen te komen. De hotelkamer is simpel gedateerd maar goede bedden en eten dat maakt veel goed .     Er komen nog meer foto's maar die staan op fototo

1. Pia:
    23 augustus 2017
    Mooi daar he!! We komen er heel graag!.