Holtingerzand - Diever, Havelterberg

23 augustus 2017 - Diever, Nederland

Na wat onrustige nacht om 7 uur aan het ontbijt, simpel maar ruime keuze tijdens het eten ook gelijk wat in mijn tas laten glijden van een banaan, bruid met kaas, eitje. Gemakkelijk voor onderweg. In de trein de belbus besteld, de taxi stond keurig te wachten toen de trein in Steenwijk aankwam. Daar eerst foto's gemaakt van de hunebedden. D53 / 54, gelukkig nu zonder mensen en de hei op. Het was heerlijk wandelweer, geen wandelaars nog op pad en weinig oude mensen op snelle fietsen . In dit gebied is goed te merken dat er vroeger veel turf was gewonnen, ondergrond erg vochtig en paar grote vennen. Naast de bloeiende hei ook veel bos, geen strakke productbos maar veel omgevallen bomen en jong spul, er zouden ook hooglanders ed lopen maar die ben ik niet tegengekomen. Na het Holtingerzand kwam het Oosterzand met veel bomen en daarna kwam de bewoonbare wereld in de vorm van losse boerderijen met veel boeren die aan het schudden waren. Kleine buurtschappen zoals Wittelte en Oldendiever en als "grootste" plaats Diever. In Diever kwam ook de eerste gelegenheid om iets te drinken dus eerst maar een kop koffie gedronken met arretjescake. Daarna rondje dorp en rond 2 uur de bus naar Assen genomen, bijna 1 lange reis langs Drentsche Hoofdvaart. In Assen wat rondgelopen en de tentoonstelling The Great Liao's bezocht ( gemakkelijk dat ik nu een museumjaarkaart heb). Nu net klaar met eten en schrijven, ik denk dat ik het vanavond niet laat maak, in de bus vielen de oogjes al bijna toe

1. Pia:
    23 augustus 2017
    Mooi!! Genieten dus. Wij hebben een paar jaar geleden in Diever nog naar huizen gekeken. ;-)
  2. Trudy:
    24 augustus 2017
    Die hunebedden en hei blijven geweldig. Schitterend dat stukje mag naar het westen toe komen. Ik zie jou Pia al foto's maken bij zonsopkomst bij een hunebed