Vorden - Zelhem, Pieterpad deel II, etappe I

29 augustus 2016 - Zelhem, Nederland

Heerlijk geslapen in Almen, vandaar met bus en trein naar Vorden om verder te gaan met waar ik vorig jaar september was geëindigd . Vanaf het Huis Vorden ging het de bossen in, naar een klein dorpje Linde, het pad was een mengelmoes verhard / onverhard, bossen / akkerbouw en als zovaak in de Achterhoek liep het pad van landgoed naar landgoed, na Huis Vorden was het de viert aan Huis Zelle en helaas was dit huis alleen maar van een afstandje te bewonderen. Om aan geld te komen was op het terrein van het landgoed een golfbaan aangelegd, dus ik liep tussen de meppende mensen naar een rustiger stuk van de bossen. Hier kreeg ik ook helaas 2 X klein miezerbuitje nat genoeg om regenkleding aan te doen maar ook eigenlijk te weinig. Bij een paar huizen was een Rustpunt ingericht, een soort zelfbedieningscafe voor wandelaars en fietsers in de Achterhoek, afhankelijk van de beheerders varieert ook de voorzieningen van lux ( zoals bij Linde: regencape's te koop / deodorant op toilet) tot zeer minimaal ( handmatig koffie zetten / water in flessen) maar alles is zeer welkom onderweg. Het laatste stukje van de etappe kwam in zicht, over terrein / erf van een boerderij, door de weilanden het dorp Zelhem binnen. Ik was te roeg voor mijn B&B dus eerst een uurtje op terras gezeten in de dorpskern daarna bij de jumbo wat boodschappen gehaald voor de warme maaltijd en door naar het appartement. Een lux groot appartement, 2 slaapkamers, kleine woonkamer, tuintje met tuinset zeer luxe inbouwkeuken en mooie douche. Je merkt nu goed dat de herfst in aantocht is, koudere avonden en vroeger donker.