Leek - Norg, Noord-Drentse esdorpen

5 september 2017 - Norg, Nederland

Na een wat onrustige nacht vanmorgen rond 07.30 aan het ontbijt, even wennen ze hadden het ontbijtbuffet veranderd maar alles was nog even lekker. Daarna op mijn gemak naar station gelooen, ivm wachttijden bus terug de bus naar Leek gepakt en naar Norg gewandeld. Je snapt niet waar de winst vandaan komt, zoveel lege plekken laatste kwartier was ik de enigste passagier in de bus. In Leek wat rondgekeken en zo rond 10.15 de route opgepakt waar ik zondag was begonnen alleen nu de andere kant op. Na een halve straat was ik Leek al uit en liep ik Nietap in, nooit van gehoord maar al snel liep ik tussen de weilanden / bospercelen en wat vennen. Alles stond duidelijk aangegeven behalve bij het Vagevuur, er stond in de beschrijving echt dat ik er rechts omheen moest, alles behalve een pad veel riet, over takken onder boomtakken door maar helaas niet de juiste route kunnen terugvinden, later gelukkig wel op het pad teruggekomen. Daarna ging het richting Roden, veel bosstukken naar Roden daarna in Roden eerst de Brink opgezocht om een kop koffie te drinken. Daarna de route weer opgepakt om langs een groot huis te wandelen, Havezate Mensinge maar ook beeldje van Ot en Sien, mooie huizen en standbeeld van de schrijver van Ot en Sien, dhr Scheepstra. Het pad ging daarna door mooi stuk bos en weilanden in het stroomgebied van allerlei beekjes. Gelukkig wist ik toen nog niet wat voor saai stuk er nog zou komen, over stille asfaltwegen tussen maaivelden en mais. Vlg mij voor gewoon wat extra km want sfeer / cultuur heb ik niet kunnen ontdekken en ik zag de afstand naar het eindpunt alleen maar oplopen. Gelukkig ging het allerlaatste stuk wel door bos dat maakt weer dat de saaie km verdwijnen uit je geheugen.

In Norg bij de COOP avondeten gekocht zodat ik op de hotelkamer kon genieten van een lekkere salade. Weer bijna 30 km in de benen. Morgen alweer de laatste dag voorlopig.