4daagse Nijmegen, zondag

17 juli 2016 - Nijmegen, Nederland

Mijn eerste 4 vierdaagse, in een opwelling opgegeven voor de loting en ingeloot. Er waren zoveel mensen uitgeloot dan kan je het niet maken om niet te gaan. Bij iedere oefenwandeling boven de 30 kilometer, mezelf voor idioot, krankzinnig en gek uitgemaakt. Wie gaat er nu voor z'n lol / plezier 4 dagen 40 km of meer lopen. Helaas ben ik te jong voor de 30 km . Maar goed wie a heeft gezegd moet ook b zeggen. Begin maart had ik mij opgegeven voor een gastgezin in Nijmegen volledig verzorging dus ontbijt, lunchpakketje en diner en maar oefenen en schelden.                                      Via Facebook een groepsretour aangeschaft, voor €7,-- naar Nijmegen. 'S morgens rugzak ingepakt en op naar de trein, niet over Utrecht daar was veel vertraging, Delft - Breda - Nijmegen, op het station van nijmegen was het al een drukte, prijs bij toilet voor de gelegenheid verhoogd van 50 cent naar 70 cent en overal gladiolen te koop, de strijd moet nog beginnen. Daar stond ik voor het station en dan ........... Nergens een bord of teken inschrijven die kant op, gevraagd aan 2 dames rechtdoor en dan bij puntentjes is de inschrijving, volg de massa. Tja rechtdoor gemakkelijk gezegd maar met wat omzwerveringen ben ik er gekomen, massa van honderden mensen en tentje algemene inschrijving toch maar gevraagd, nee aan de linker kant staan tentjes met letters erop en afhankelijk van inschrijving zoek de juiste combi km/letter. Ik had 40 W dus overal doorheen gezwoegd naar achteraan het terrein tentje V/W, achteraan aansluiten en dan sta je daar in de brandende zon uur lang te wachten tot je aan de beurt bent, ondertussen je inschrijving gecontroleerd met je ID, geel polsbandje om ik ben geregisseerd als loper, controlekaart en de boodschap dat ik dat kaartje dinsdagmiddag weer moest inleveren voor een nieuwe kaart. Je kruisje krijg je dus niet zomaar. Op het plein wat gedronken voordat ik naar het gastgezin op pad ging, eerlijk is eerlijk de sfeer is wel heel gezellig als je de herrie / drukte / mensenmassa uitsluit. Overal dweilorkestjes, podiums met muziek en vooral vriendelijke mensen die vol belangstelling zijn over je ervaringen want inderdaad bij de vierdaagse telt niet wie of wat je bent maar vooral hoe vaak heb je hem gelopen, in mijn geval de 1 e is ook wel interessant overal de boodschap genieten, genieten je komt er wel.

Het gastgezin woont even verder in de straat dus dat is omg. 5 min lopen naast politiebureau met ook nu de bereden politie, s avonds hoorde ik de paarden thuiskomen maar in vergelijking met manege's ze zijn erg rustig, je hoort ze amper. Heleen de gastvrouw is de 3e generatie die vierdaagse lopers opvangt en haar dochter doet het nu ook, dat is bijna overal in Nijmegen zonder deze mensen zou het ook nooit zo groot kunnen zijn geworden. S avonds met hun de stad in eerst naar Kronenburgpark muziek luisteren daarna naar de vuurwerkshow over de Waal, schitterend gewoon. Daar was wel redelijk veel politie verder zie wel wat agenten maar vooral gewone agenten soms met een cola-tje heel gemoelijk maar bij de Waal ME stugge gespannen gezichten. Het is ook niet niets zo'n mensenmassa, er hoeft maar 1 gek rond te lopen. Ik begin het gevoel te krijgen van de Elfstedentocht, alleen dan in de zomer vier dagen lang

1. Pia:
    18 juli 2016
    Super!!! petje af maar die zou ik wel ophouden tijdens het lopen!! ;-) Zwaar wordt het zeker maar je kunt het!! Powerwoman! :-))))))))