Harderwijk - Nunspeet

5 januari 2020 - Nunspeet, Nederland

Het vertrek uit Delft was wat laat, zo rond 10 uur begon ik met lopen. Normaal is dat tussen 8.30 en 9.00 uur zeker s winters dan is het vroeg donker. Wel een verschil om Harderwijk binnen te lopen, de vorige keer was zomers nu midden in de winter en bewolkt. Ook vandaag is niet gelukt om het raadhuis op de foto te zetten, nu waren ze druk bezig om kraampjes en ijsbaan aan het afbreken. Is het raadhuis eindelijk uit de steigers en doeken en dan dit weer. Via de Wolleweverstraat, Schoenmakerstraat, Kromhoutsteeg naar de Vischmarkt en via de Vischpoort naar de Boulevard. Vandaar naar de Havendam en Vischafslag en zo weer naar de woonwijken van Harderwijk. De woonwijken zijn meestal het minst gezellig om te lopen maar gelukkig liep ik snel buiten de stad op weg naar Hierden. In Hierden staan nog veel oude boerderijen maar helaas veel achter beukenheggen of erg verbouwd. Om Hierden en Harderwijk liggen veel buurtschappen zoals Lokhorst en Duinen. Via grote omweg kwam ik bij Kasteel de Essenburgh met een grote landschapstuin erbij. Een eindje verder kwam ik op Landgoed Hulshorst, veel bossen en zandpaden met op de achtergrond constant het geluid van de A28. Normaal in de bossen en omgeving niet zo hoorbaar maar misschien door het jaargetijde het geluid meer aanwezig was. Via viaduct de A 28 overgestoken naar het Hulshorsterzand, schitterend gebied met veel zandduinen en vliegdennen. Grote delen van de stuifzandgordel tussen Hattem en Harderwijk zijn begin 20e eeuw beplant met dennen om te proberen het zand in bedwang te houden. Het hout wordt gebruikt als productiehout. Via Leuvenhorst / Willemsbosch weer de A 28 overgestoken en via bospad naar het station van Nunspeet. Daar de trein naar Harderwijk genomen om weer redelijk op tijd thuis te zijn. Heerlijke wandeldag, nog wel wat lang voor Lana maar ze deed het supergoed en veel lol in het zand.

1. Pia:
    6 januari 2020
    Leuk zo wandelen met Lana. Knap hoor dat ze al zo fijn mee loopt.
    Reageer wat laat, zit tegen longontsteking aan en heb gekneusde ribben van het hoesten.
    Uit het niets kwam dit opzetten nieuwjaarsdag en volgens Jet, en ikzelf had het ook, reageer ik zo als reactie op het oude jaar vol opgekropt verdriet. Hoesten deed/doet ook ZO zeer! Bloed prikken bij de ha wees uit dat er geen ontsteking is (Waarde was 11) dus zal het wel slijten met behulp van heeeeeeeel veel natuurlijke middeltjes. 😉🙂