Braamt - Millingen, Pieterpad deel II, etappe 3

31 augustus 2016 - Millingen aan de Rijn, Nederland

Na een nacht in het "hotel" weer vroeg op pad, langere etappe en lastige verbinding terug naar huis. Uit het dorp ging het gelijk recht omhoog de bossen in, gelukkig was het nog niet warm want ik liep al te puffen zonder de warmte. Deze etappe ging de eerste 12 km door de bossen v Montferland, schitterend gebied met aardige stuwwallen en een groot gedeelte door Duitsland. Even het bos uit om over de A3 te gaan daarna ging het weer de bossen. Deze dag voor het Pieterpad aardig wat wandelaars tegen gekomen, veel Duitsers en wat wandelclubjes herkenbaar aan de stokken , dat trekt mij nog niet zo. Vlak voor Hoch Elten kwam het Blote voetenpad een stukje erbij maar die uitdaging ben ik niet aangegaan. Ook kruiste het Pieterpad hier een paar keer het Noaberpad met het gevolg dat ik ook regelmatig hiervan stukjes heb gelopen en ong. 6 km extra deze dag heb gelopen. Na Elten ging het over de weg naar Spijk, in Hoch Elten bij het pannenkoekenhuis koffie met appeltaart genomen het was de bedoeling om in Spijk te lunchen maar alles was dicht. De lange dijk over richting Tolkamer, dorp tegen Lobith aan, veel steenfabrieken en restanten van steenfabrieken, verlaten industrieterreinen, bij deze dijk kwam ook de herinnering weer naar boven aan de 4daagse lange warme dijk. In Tolkamer nu maar gelunched ipv bij Spijk en weer door, een dijk, grasdijk, fietspad over naar de pontje over het Bijlandsch Kanaal om in Millingen a/d Rijn te komen. Op het pontje hoefde ik gelukkig niet lang te wachten daarna het dorp door naar de bushalte richting Nijmegen. Vanaf Millingen was het nog een reis van ruim 3 uur terug naar huis. Tevreden kan ik terug kijken op weer 3 mooie wandeldagen