Zelhem - Braamt, Pieterpad deel II, etappe 2

30 augustus 2016 - Braamt, Nederland

Ik had afgesproken dat ik rond 7.30 mijn ontbijt zou krijgen, half 8 niets, kwart voor 8 niemand, dus maar op zoek naar mijn ontbijt. Had de gastvrouw haar wekker verkeerd gezet dus deze schrok pas om half 8 wakker , na het ontbijt snel op pad door het dorp heen de "polder" in, het gebied is onderdeel geweest van een grote ruilverkaveling dus veel grote rechte weilanden met gelukkig nog 1 behouden voetpad tussen de weilanden door. Hierna begonnen de bossen van het landgoed Slangenburg, het kasteel is een gastenverblijf geworden voor gasten vd abdij v Benedictijnen,gelukkig ging het pad weer veel over onverharde paden, geen mulzand maar dat harde zand dat loopt wel prettig, daarna een smalle weg / tunnel onder de A18 door bijna koffiepauze. Bij het Onland koffie met krentenwegge genomen, inmiddels was de temperatuur ook al fors opgelopen richting 30 graden dus dat ging er goed in. Inmiddels was ik over de helft van de wandeling nog zo'n 8 km voor de boeg maar wel buiten de beschutting van de bossen, eerst over de Oude IJssel, door natuurgebiedje waar ook een windmolenpark wordt geplaatst als de plannen doorgaan, langs weilanden richting Braamt. Na een uurtje even gezeten bij een Rustpunt deze was erg minimaal met een ouderwetse poepdoos in de tuin maar wat zou een wandelaar zijn zonder deze vrijwilligers. Het wandelen was nu naar de bosrand toe want daar ligt het dorp. In het dorp zelf aangekomen oo zoek naar een plekje voor kop koffie en de mogelijkheid om een kaart te kopen, op camping wel geslaagd althans erg algemene kaart over de Achterhoek geen postzegel en in het door verder geen winkel oid waar ik er 1 zou kunnen kopen. Teruggelopen naar het "hotel" waar ik zou slapen, daar wat gedronken en gegeten met andere Pieterpad wandelaars. Hij was gymleraar geweest oa in Den Hoorn en zij gewerkt op peuterspeelplaats in de Lier, begin jaren tachtig verhuisd naar Brabant. Dat was erg toevallig. Ook de kroegbaas was in voor een praatje en een grapje