Station Zwolle - Busstation Lichtmis

31 augustus 2018 - De Lichtmis, Nederland

Tijdens een lekker ontbijt bedacht hoe ik naar het station zou gaan: met de bus of toch lopend? Toch maar voor de bus gekozen, tas ingepakt en op weg naar het bushalte. Tijdens de busrit zag ik een bekende naam: Het kerkbruggetje, dus daar uitgestapt en ik kon zo de route oppakken waar ik gisteren de binnenstad was ingegaan. De route ging een paar kilometer langs de Nieuwe Vecht, het klinkt naar de rivierachtig iets maar dat viel wel mee, aan de ene kant water en aan de andere kant woningen. Langs de oude molen, volkstuintjes, wijk Berkum en daarna de Vecht over. Helaas ging het industrieterrein op de Hessenpoort, kilometers langs gelukkig kwam ik ook langs Ikea dus daar naar toilet en yoghurt genomen. Na het industrieterrein de polder in, van verte zag ik al de Koperen Hoogte, een hotel bij Lichtmis. Bij Lichtmis was het busstation waar ik de bus kon pakken terug naar Zwolle. Het was de laatste wandeldag deze week dus dat kwam goed uit deze korte etappe. Een heerlijke wandelweekje gehad.