Sation Wezep - Hattem - Station Zwolle

30 augustus 2018 - Zwolle, Nederland

Na een uitgebreid ontbijt in het bakhuisje en wandkleden van Neeltje te hebben bewonderd weer op pad gegaan. Eerst naar het station gelopen en daar de route weer opgepakt, al snel ging het het bos in en over / langs hei, hier stond gelukkig wel veel in bloei. Daarna ging het voor de vuursteenberg over een oude Hessenweg naar Hattem, bij Hattem kwam ik langs landgoed Molecaten met een oude sprengwatermolen. Toen was het over en uit met de bossen, de route ging langs nieuwe wijken van Hattem naar de Kerkhofdijk die zoals de naam al doet vermoeden langs het kerkhof liep. Op de algemene begraafplaats was ook een stukje de Joodse Begraafplaats met oa het graf van dhr en mw van Gelder. Dit echtpaar werd door het verzet doodgeschoten omdat mw van Gelder haar kinderen bleef bezoeken op diverse onderduikadressen waardoor er veel levens in gevaar kwamen. Na het kerkhof ging het door een poort naar het oude centrum van Hattum, net als bij Nijkerk een heel andere plaats dan ik had gedacht. Op een bankje bij de markt mijn lunch gegeten en vandaar verse gewandeld door het stadje. Even bij de oude synagoge binnen geweest wat nu een 2e handskledingszaakje is geworden maar wel in een vitrine oude Thorarol van Esther, aanwijsstok en beker wat bewaard is gebleven. Na Hattem ging het over de dijk naar de spoorbrug om de IJssel over te steken naar Zwolle, na de spoordijk over de Gelderse dijk / IJsseldijk / grasdijk / Oude Veerweg naar het station van Zwolle. Hier weer tijdje uitgerust / koffie gedronken en omdat ik nog niet in B&B terecht kon een stukje van de route van morgen gelopen om onderweg op zoek te gaan naar een pannenkoekhuis, daar had ik zin in vandaag. Eindelijk een Pannenkoekschip gevonden en heerlijk genoten van mijn spek/appel pannenkoek. Toen werd het tijd op mijn B&B op te zoeken, het lag in een buitenwijk van Zwolle, gewoon een woonhuis dat was wel een domper in vergelijking met de dag ervoor en zelfs duurder. Maar goed bed en vast een heerlijk ontbijt dus het komt allemaal goed.

1. Pia:
    1 september 2018
    Jeetje, behoorlijke wandelingen hoor!! Divers en avontuurlijk. Altijd weer verrassend hoe een B&B eruit ziet, hoe het bed is en het ontbijt. Zou niks voor mij zijn. ☺️