De weg naar Stia

23 mei 2019 - Stia, Italië

We hadden afgesproken dat we rond 8.00 opgehaald zouden worden voor het ontbijt. Voor die tijd heb ik geprobeerd weer vriendjes te worden met mijn schoenen maar dat is niet gelukt helaas, een haarborstel heeft geen invloed op de modderschoenen. Het ontbijt was karig maar ik zal niet verhongeren hierop. Rond 09.00 startte ik met lopen ondanks de zware etappe van gisteren voelden de benen goed. Het pad ging het bos in en op een gegeven moment een soort steil klinkerpad naar beneden, de stok heb ik maar uit de rugzak gepakt dat was het verstandigst ipv evenwicht te bewaren mbv boomtakken. Later mocht ik ook de eerste beekjes oversteken gelukkig lagen er stenen zodat ik de oversteek droog kon maken. Schitterende uitzichten onderweg en soms een donkere wolk maar heel de ochtend is het gelukkig droog gebleven veel zon en heerlijke temperatuur zo rond 19 graden. Net na het middaguur wandelde ik Stia binnen waar Janneke al ingeboekt had bij B&B, de trattoria aan de overkant was nog open. Daar heerlijk gegeten en fles water gedronken.

Na het douchen zijn we het dorpje ingewandeld, helaas begon het toen echt te regenen maar het Ski-museum was open en we kregen een gratis rondleiding vd beheerder. Het was 1vd vier museums in Europa over skiën / ski's en naast het museum lagen nog paar "kamers" met oude spullen die gebruikt werden om schoenen te maken / bosbouw en ed. Inmiddels was het buiten droog en zijn we verder gewandeld, 2 oude kerken gezocht. Winkels / cafés waren gesloten, beetje saai. Straks uit eten met Ruud en Jos die verderop slapen in een appartement. Eerst nog discussie over de route morgen want vlg diverse mensen is het te zwaar / 2 dagen aan elkaar geplakt. Ik weet nog niet wat wijsheid is.