De weg naar Sansepolcro

28 mei 2019 - Sansepolcro, Italië

Vandaag stond er een lange etappe op het programma, 24 km ong. 7 uur lopen. Dus vroeg aan het ontbijt en de koffer inpakken. Rond 7.45 gingen we op pad voor de laatste etappe van deze Camino, er was de hele dag regen voorspeld dus regenjassen, regenbroek ed mee maar het was droog toen we op pad gingen. Net buiten het dorp Pieve Santo Stefano was het al steil omhoog en helaas ook steil naar beneden op bepaalde punten, we zijn hier zonder blessures en kleerscheuren vanaf gekomen. Ook liepen we vandaag langs een arm van het Lago Montedoglio - reservaat, dat gaf weer een ander uitzicht dan de bergen helaas door het water gaf het soms overlast van muggen. De hele dag zagen we in de verte donkere wolken maar zelf liepen we in de zon en soms wat bewolking. Het landschap veranderde van bergen en bossen naar vlak met landbouw mn tuinbonen en industrie waaronder veel grindverwerking. Einde van de middag liepen we Sansepolcro binnen nu echt het einde van deze camino. Tegenover de kathedraal van San Giovanni Evangelista het stempel gehaald, Janneke gebeld en daarna nog wat kerken bekeken, stempels verzameld en het hotel opgezocht, de koffers waren er nog niet dus gebeld met het noodnummer en bleek dat de koffers in ander hotel waren afgeleverd. Na het douchen in het restaurant ernaast heerlijk authentiek gegeten als afsluiting van deze schitterende week.