De weg naar Florence

20 mei 2019 - Florence, Italië

Eindelijk was het dan zover, na voorbereiding in mijn hoofd van jaren en training van maanden ging om 5 uur de wekker, in tegenstelling wat ik soms denk wacht het vliegtuig echt niet. Rond 7.30 afgesproken op Schiphol met Janneke en dan kon de reis beginnen.

Door het mistige weer heeft de vlucht wat vertraging en helaas bleef het onderweg ook bewolkt, behalve blauwe lucht en wolken niets gezien van de Alpen helaas. Donkere luchten boven Florence toen we landden maar het was droog tot we naar de bus liepen toen kwam het bakken naar beneden. De busrit naar Florence verliep echt op zijn Italiaans veel getoeter, sirene's, voorrangnemende auto's en flitsende scooters. De bus bracht ons netjes naar het busstation vandaar zou het een paar minuten lopen zijn naar het hotel. We namen dat met een korreltje zout maar het bleek waar te zijn. Een simpel hotel, onze kamer had vier bedden en eigen badkamer, sober maar schoon. Inmiddels was het ongeveer 13 uur, koffers wat uitgepakt en op naar de koffie en wat te eten. Inmiddels scheen de zon, buiten op een terrasje broodje gegeten met kop koffie. Janneke had gevraagd welke kant we het beste op konden lopen voor de oude binnenstad en al snel kwamen we op een groot plein uit met een schitterende kerk met tuinen rondom: Santa Maria Novella, de toegangsprijs was €7,50 per persoon wat het ook echt waard was, binnenin de kerk overal waar je keek schitterende fresco uit de 14e eeuw, bij de basiliek hoorde ook een klooster en tuinen. Overal hoorde en zag je vogels en verder stilte. Vreemde gewaarwording in deze toerende stad. Na de kerk verder de straatjes doorgelopen inmiddels konden de vesten uit, bij een klein zaakje heerlijk Italiaans ijs gegeten maar wel daar de regenjassen aangetrokken er kwam een koude wind, donkere wolken weinig goeds dus. Bizar later liepen we door straten vol plassen maar geen spatje regen. Na door de stad geslenterd te zijn besloten we onderweg naar het hotel eten en daarna rust voor de dag van morgen. Maar ja wat ga je eten, toeristen menu hm het restaurant was niet zo uitnodigd, de zaak ernaast erg aan prijs en zo verder. Opeens een piepklein zaakje met Happy Hours , voor € 10,00 drankje en lopend buffet. Er zaten redelijk wat mensen binnen, altijd goed teken, wij naar binnen en klein tafeltje houten krukken plastic bordje en vork maar drank was lekker en eten echt goed.

Terug in hotel douchen, koffer en rugzak voor morgen klaarmaken en vroeg naar bed. Morgen onze eerste voettocht van ruim 21 km.

1. Pia:
    21 mei 2019
    De kop is eraf begrijp ik. 😉👍🏻
    Klinkt goed en geniet van jullie avontuur.
    Beetje druk hier dus reageer ik misschien niet altijd direct maar lees het wel 😉😘
  2. Trudy:
    22 mei 2019