Vierlingsbeek-Swolgen, Pieterpad deel II, etappe 7

4 september 2016 - Swolgen, Nederland

Na een rustige nacht (eindelijk na de warmte wat koelere nachten) kwam ik bij het ontbijt tot de ontdekking dat mijn eitje rauw was i.p.v. gekookt. Gelukkig wel op tijd in de gaten zodat niet heel mijn ontbijt onder het ei zat. Zo rond 8.45 ging ik weer op pad, eerste deel was herhaling van de dag ervoor, nu wat bewolkt maar droog. Na het dorpje Holthees ging het richting Overloon, de bossen en zandvlakte in, helaas begon het ook te rommelen in de verte. Maar ja, stoppen is ook geen optie dus regenkleding aan en verstand op nul i.v.m. onweer. Gelukkig was de richting op de zandvlakte goed aangegeven want nu verdwalen had ik geen zin in. Het werd een beetje twijfelweer wat regenbuien en dan weer droog met zonnetje en tegen de tijd dat mijn cape goed droog was om op te ruimen begon het weer te regenen. Vlakbij Geysteren ging het over van normale regen in hoosbuien, drijfnat was ik inmiddels geworden de regen ging door alles heen. In Geysteren een café opgezocht om te schuilen en droog te worden, vlg. buienalarm zou nog 1 grote bui komen en daarna eerste 2 uur droog. Dus in het café koffie met vlaai genomen en nog een kop koffie en inderdaad het werd steeds droger en het zonnetje kwam langzaam door. Droog en uitgerust weer op pad naar het dorpje Wanssum, het pad was grotendeels onverhard en ging een stuk door de wei met koeien, die mij maar erg vreemd wezen vonden met mijn oranje rugzak. Na Wanssum kwam het dorp Meerlo met een schitterende kasteelboerderij uit 1816, het pad liep grotendeels langs de buitenkant van het dorp dus veel van het dorp zelf heb ik niet gezien. Op naar de laatste kilometers van deze dag, het bleef nog steeds droog maar wel met grote dreigende wolken die mij dreigden in te halen. Maar ik had veel geluk, geen regen meer gehad. Helaas was het wel een half uur wachten op de bus maar in het zonnetje was dat geen straf. Weer een lange reis terug naar huis maar ik kan terug kijken op weer 2 lekkere wandeldagen.