Station Bussem - Hilversum Sportpark

10 mei 2018 - Hilversum, Nederland

Hemelvaartsdag had ik uitgekozen om verder te gaan met Westerborkpad, een indrukwekkend pad soms met teveel indrukken zeker als ik de geluidsfragmenten luisterde. Dus ik had thuis wel de fragmenten gedownload maar niet geluisterd. dat ging beter. Vanaf station Bussum-Naarden was het met villa's een wedstrijd: groot groter grootst, ongelooflijk wat een huizen. Na ong 15 min lopen kwam ik voorbij de synagoge, apart gebouw voor een synagoge dat klopte ook wel het was ontworpen voor Hersteld Apostolische Gemeente door architect H.P. Sijmons. Daarna was het met boog door het dorp naar de historische begraafplaats, waar achteraan de Joodse begraafplaats is. De historische begraafplaats hoort bij Naarden, terwijl de Joodse begraafplaats op Bussums grondgebied ligt. Op deze begraafplaats waren 2 houten grafzerken, om ze goed te bewaren stonden ze in glas.Na de begraafplaats liep de boog weer terug Bussum in, bijna een rondje gelopen maar in plaats terug naar station liep het pad de hei op, hier kwam de zon telkens wat door dus jack uit en de hei oversteken richting Hilversum.