Ruinen - Beilen, Dwingelderveld

24 augustus 2017 - Beilen, Nederland

Na een redelijk nacht en goed ontbijt met de trein naar Hoogeveen en vandaar met de bus naar Ruinen. Ik was de enigste passagier in de bus dus alle ruimte, buiten was het nog bewolkt maar goed wandelweer. In Ruinen stopte de bus op de plek waar ik moest starten vandaag, eeg gemakkelijk. Bij het lopen van het Pieterpad was ik al een keer in Marokko geweest en nu ging ik via Engeland langs de tweedehandse molen, heel bijzonder hoe men vroeger met de molens om gingen, als een grote plaats een moderne molen kreeg verhuisde de molen naar een armer gedeelte vh land. Dese kwam niet van ver, uit de buurgemeente, zoals op het bordje stond hij was komen wandelen . Via fietspad doorgewandeld naar bezoekscentrum Dwingelderveld in de hoop daar een kop koffie te vinden maar helaas. Vandaar ging het de hei op en helaas kwamen ook de donkere wolken zonder inhoud gelukkig. Na een tijd kwam ik langs verlaten huis, zag er niet oud uit maar vlg boekje zou hier Anne de Vries gewerkt hebben aan z'n boeken, niet herkenbaar dus geen foto gemaakt. Heel de tijd zichtbaar was de Radiotelescoop, dat ding blijft inmens hoog en opeens kwam er de schaapskudde aangerend, ze werden in bedwang gehouden door een Briard voor het eerst dat ik deze hond in deze functie zag. Even met de schaapherder (v) staan praten  en die vertelde ook dat ze schapen net op pad waren. Vlak hierna ging het de bossen in, eerst nog langs een stel grafheuvels uit de Bronstijd, het is dat het erbij staat anders is het gewoon een heuveltje in het gras. De volgende km of 6 ging door de bossen vh Dwingelderveld, de A28 over en door Ter Hosterzand, een schitterend gebied waar in de vroegere eeuw heel veel schoolreisjes naar toe gingen met kinderen van de lagere school, het fietspad erlangs is nog geopend door Konigin Juliana, het zou deel moeten worden van een fietspad door heel Nederland. Hier vandaan was het een kort stukje naar Beilen waar het station verborgen laag bij het industrie gebied. Op tijd kunnen inchecken om gebruik te maken van de daluren korting, zeker op zo'n afstand heb de kaart er zo uit. Het waren 3 mooie dagen in augustus, waarvan 1 zomers, geen regen kortom stralend begin van het Drenthepad.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade