Nijkerk - Ermelo

6 september 2019 - Ermelo, Nederland

Na 's morgens eerst een uitgebreid ontbijt te hebben gegeven, weer de bus terug genomen naar het station om daar de route weer op te pikken. Het was droog en het pad liep de eerste gedeelte samen met het Westerborkpad, veel langs en tussen de weilanden door soms een golfterrein. De route ging een stukje over het landgoed Oldenaller echter niets van kasteel uit 1655 gezien, dat was wel jammer. Na het landgoed ging het richting Putten, heel veel stukken waren verhard wel over kleine buitenwegen maar het loopt toch fijner over zandpadden. Het ging met een grote boog langs Putten maar wel langs Hotel Vanenburg waar op dat moment een bruidspaar foto's aan het maken waren. Tussen Putten en Ermelo ligt een oude hoeve Maria, wat nu een museumboerderij is geworden, daar eerst geluncht voordat er een rondleiding werd gegeven. De boerderij is uniek want de zussen en broer van wie de boerderij was hebben alles zo in staat gehouden van hoe het was bij hun ouders. Toen de laatste zus overleed begin 21ste eeuw werd het museum met nog kleding / meubels vanaf begin 20 ste eeuw. De zussen hebben altijd geweigerd om AOW te ontvangen maar bleken bij het overlijden wel miljonair te zijn. Bijzonder om rond te kijken en zo een kijkje te nemen in het verleden.

Hier na ging het richting bebouwing Ermelo, vanaf de spoorlijn met google maps mijn logeeradres opgezocht, een adres van VOF ditmaal erg goed geregeld en heerlijk s avonds pasta gegeten en daarna vroeg naar bed  en op naar de laatste dag van het Zuiderzeepad deze vakantie