Muiderberg - Blaricum

3 september 2019 - Blaricum, Nederland

Na een wat onrustige nacht en lekker ontbijt ga ik op pad, vandaag zo'n 20 km voor de boeg en ik had afgesproken met Janneke in Naarden. Al snel ging ik onder de A5 door en kwam ik in het Naarderbos. Een groot recreatie gebied en golfterrein, ik liep langs de rand over een grasdijk met schapen, veel schapen wat ook betekende veel hekjes te klimmen met een grote rugzak. Het blijft altijd een uitdaging a om veilig via de plankjes naar boven te komen b om mijn balans te bewaren met over het gaas heen te komen en naar beneden te gaan. Maar prima gelukt vandaag. Veel wielen aanwezig wat betekent dat er in het verleden vaak een dijkdoorbraak is geweest. Overal komt wel naar voren dat mn de watersnood van 1916 veel schade heeft aangericht en daarna de beslissing is genomen om het IJsselmeer af te sluiten. In Naarden zat Janneke al klaar bij de koffie, dat ging er wel in. Daarna samen rondgekeken in de vesting en het museum bekeken. Na de lunch ging Janneke weer richting huis en ik ging richting Blaricum. Onderweg veel bos en heide helaas uitgebloeid, geen regen wel schitterende wolken wat zo typerend is voor Nederland. In Blarium bij appie een salade en toetje gekocht en op zoek naar mijn logeeradres. Pff nog 3.5 km lopen niet naast de deur helaas. Ik had rond 18.00 afgesproken en was er om 18.10 niemand thuis, berichtje gestuurd en kreeg als antwoord we zijn er over ong 2 uur, ga maar ergens koffie drinken en je mag gratis slapen. Gekke henkie, gelukkig bestaat er iets als booking punt com dus maar een hotel in het dorp geboekt. Met de bus richting busstation daar bijna 60 min wachten op de aansluiting Blaricum dorp 😁 Vlak voor 20.00 was ik in het hotel. Het was mij een dagje wel.