Haterse Vennen - Grave

21 juli 2020 - Grave, Nederland

Eerst de auto in Grave neergezet en daarna met de bus naar St. Walrick. Ieder jaar kom ik hier langs met de vierdaagse, een mooi restaurant midden in het bos dus nu de kans waargenomen en heerlijk een kop koffie met gebak genomen. Wat laatst van mijn teen dus ipv stevige schoenen mijn sandalen maar aangedaan, stom gezicht sandalen met sokken maar beter dan pijn aan mijn voet. Na het restaurant ging het langs de Ruine van St. Waldick en de koortsboom, een boom vol lapjes. Walrick was een roverhoofdman die zich in de 8e eeuw tot het Christendom bekeerde nadat zijn dochter werd genezen door een prediker. Dit gebeurde nadat ze een lap van een kledingstuk in de boom had gehangen. De boom hangt nog steeds vol met lapjes en ook een kleine boom ernaast. Daarna een stuk door het bos en polder, door het lopen op sandalen was ik ook snel moe dus was blij dat op een gegeven moment Grave in zicht kwam, het was nog wel een half uurtje lopen maar het einde van de dag was in zicht. De grote brug onderdoor en dan de trap op naar de brug en naar de overkant. Via de Koninginnedijk naar het haventje en daarna op zoek naar koffie en mijn laatste ringentje deze dagen.