Edam - Monnickendam

14 augustus 2019 - Monnickendam, Nederland

Het schema is wat omgegooid omdat vandaag Lana voor het eerst meewandelde en voor het eerst in de bus. De bustocht van Monnickendam naar Edam vond ze maar zo zo, de auto vindt ze minder eng. Het weer was erg somber maar al snel kwam de zon door, ik had niet verwacht dat Edam zo'n mooi centrum had, de moeite waard. Het was erg druk omdat de kaasmarkt georganiseerd was, Na Edam ging het over de Zuiderzeedijk naar Volendam, tot op de dijk waar de huisjes begonnen was het bijna uitgestorven, paar hardlopers maar geen toeristen tot je het dorp inliep toen kon je over de mensen lopen. Het was nog erg rustig vertelde de koffiejuffrouw. Na langs een paar fotografen gelopen te hebben en getwijfeld toch maar op het laatst een foto laten maken in klederdracht. Hele leuke dames die de foto's maakten, top. Na Volendam weer over de Zuiderzeedijk naar Monnickendam waar de auto stond. Lana zag voor het eerst schapen van dichtbij en wist niet dat schapen zo eng konden zijn. In Monnickendam voor het eerst deze dag verkeerd gelopen maar dat maakte niet uit. Een heerlijke zonnige dag gehad. Veel genoten van het water, wind en zon mijn neus verbrand en als souvenier leuke foto's in klederdracht.