Bunschoten-Spakenburg - Nijkerk

5 september 2019 - Nijkerk, Nederland

Na heerlijk geslapen te hebben en een perfect ontbijt op pad met regenjas aan. Er waren lichte buien voorspeld, eerst door Spakenburg met oude boerderijen, gedempte haven, in niets op Bunschoten lijkend en bij Bundschoten de dijk op richting Nijkerk. Helaas op de dijk wat buien en in tegenstelling wat er voorspelt was geen lichte. Wel mijn regenjas aan maar geen regenbroek dus het regenwater liep via mijn benen zo de schoenen in. 😁 Dan heb je weinig aan waterdichte schoenen.

Bij het stoomgemaal niet gestopt voor koffie, mijn broek was nog te nat. Dat kon ik ze niet aandoen. Het gemaal staat vlakbij het kanaal naar Nijkerk, de Ankervaart. Lang kanaal gegraven in de 18e eeuw om Nijkerk met de Zuiderzee te verbinden en zo handel te bedrijven mn tabakshandel. In Nijkerk steekt de toren van de Catharinakerk overal bovenuit, schitterende witte toren met carillon, iedere maandagochtend speelt het carillon nog voor de boeren om ze te bedanken voor het omhoog hijsen vd klokken lang geleden. In de middag het streekmuseum bezocht, klein museum met veel dingen uit begin 20e eeuw en over het Westerborkpad. Ook een collectie boeken en archief van uitgever Callenbach. Bij het station de bus naar hotel genomen en heerlijk gedoucht. De schoenen gedroogd met de föhn, ik weet niet de beste manier om mijn schoenen te behandelen.

S avonds lux gegeten in het restaurant, het was erg lekker en vroeg naar bed.