Amsterdam, Flevopark - Muiderberg

2 september 2019 - Muiderberg, Nederland

Vanmorgen ging erg vroeg de wekker, de trein ging even voor half zeven. Het zou een mooie zonnige dag worden. Ondanks dat alle scholen waren begonnen was het erg rustig in de trein. Uitgestapt bij station Muiderpoort en vandaar de aanlooproute naar Zuiderzeepad genomen, een grote uitdaging was de Nescioburg, brr wat is die hoog en lang ( ook de langste van Nederland) na de brug de Diemerzeedijk gevolgd, ongelooflijk als je nu ziet hoe ver de zee nu weg van dit gebied en in het verleden zoveel schade heeft gebracht. Ergens na de jachthaven heb ik een teken gemist want ondanks dat ik braaf de zeedijk had gevolgd, kwam ik toch ergens anders terecht. Vandaar het fietspad naar Muuden gevolgd anders zou ik ruim 2 km terug moeten lopen 😁 Inmiddels was het vest uitgegaan en was het behoorlijk warm aan het worden. In Muiden bij het café Ome Ko koffie gedronken en een tijdje bij de "Grote Zeesluis" zitten kijken ( in werkelijkheid echt niet groot), rondje Muiden gedaan en het Muiderslot bekeken, lang geleden dat ik daar was. Na Muiden via een lange grasdijk naar Muiderberg, vorig jaar winter dit stuk ook gelopen maar toen lag er overal ijs. Tussen de koeien door, dat is weer eens wat anders dan schapen. In Muuderberg even in het dorpje rondgelopen maar weinig te beleven. Lekker in een strandpaviljoen gezeten en gegeten voordat ik mijn B&B opzocht. Erg simpel maar ach als het bed maar goed is.