4daagse Nijmegen, woensdag

20 juli 2016 - Nijmegen, Nederland

Ivm de hitte mochten we half uur eerder starten dus om half 6 op pad, al snel kwam ik met de vrouwelijke militair aan de praat over van alles en nog wat. Zo ging de eerste 5 km snel maar helaas ook al de eerste militaire afgevoerd met de ambulance. Het was vandaag roze woensdag, veel verklede mensen roze versiering wat minder dronken jongelui om uit te zwaaien, wel een leuke kreet gehoord: wat harder doorstappen dan konden ze naar bed. We waren net begonnen haha. De tocht ging uitgebreid rondom Wijchen, wel was het overal wat minder feestelijk als gisteren maar het leeft wel heel erg toeschouwers, kinderen met lekkers en ga zo maar door. Later op de dag water heel veel water langs de kant van de weg, douche's emmers zwembadjes wat ze allemaal niet konden verzinnen. De winkelstraat in Wijchen was mooi versierd en overal weer muziek, rond 11.45 lunchpauze genomen met een kopje waterige groentesoep maar het ging er goed in. Weinig politiegroepen vandaag dus een tijd achter het Duitse leger blijven hangen, helaas hadden de militairen vandaag grotendeels ( in mijn beleving) andere route dan wij liepen dat was voor mij het meeste afzien, zelf eigen looptempo en ruimte bepalen. Langs de kant vd weg groot bord met info over temp, hoeveel km nog en ook opmerking goed blijven doorlopen, gemakkelijk gezegd als je kaarsje uit gaat werkt dat echt niet. Beuningen door wat weer een afwisseling geeft in de omgeving dan alleen verstand op nul en lopen,

1. Saskia Kuipers:
    22 juli 2016