4daagse Nijmegen, donderdag

21 juli 2016 - Nijmegen, Nederland

ik mocht weer vroeg begonnen dat is wel erg lekker, ong 5.10 aan het lopen. Vandaag de Zevenheuvelen ben benieuwd. Het eerste stuk ging door Nijmegen en langs de Waal, even zoeken naar de juiste groep toen ik die eenmaal gevonden had ging het prima. Ik raak wel heel mijn besef van tijd kwijt door zo vroeg te lopen. Om 7 uur aan de koffie en dat terwijl ik al flink wat km in de benen had, normaal zo ik thuis op een wandeldag nog het reizen zijn. Na de protocollen van het leger qua kleding / bepakking en trainingsschema's van politie ben ik vandaag erachter gekomen dat er bij de wandelaars ongeschreven wetten bestaan zoals heel klein je vinger uitsteken als je naar li of rechts wil, wil je iemand passeren fluiten, sissen, handenklappen of gewoon je voor een andere wandelaar werpen dan gaan ze automatisch aan de kant, van dat laatste hebben vooral de ultra-wandelaars de gewoonte. Apart volk de wandelaars vooral soms niet goed bij hun hoofd, hoeveel ellende ik niet gezien heb vanmiddag onbegrijpelijk dat de organisatie geen mensen uit het parcours haalde. Strompelend, ondersteund door 2 mensen, braken, flauwvallen, lopen op sokken. Wat plegen mensen dan toch roofbouw op hun lijf.

Voor mij was het een heerlijke wandeldag, rond half twee afgemeld schitterende omgeving ach die heuvels vallen wel mee in Nederland, verstand op nul en gaan. Nu op naar de laatste dag, mijn kruisje zwaaien naar Willem en heel hard duimen dat niemand in zijn/haar kop haalt om iets idioots uit te halen met Willem-Alexander / internationale pers erbij.