17e Egmond Wandel Marathon

26 januari 2020 - Egmond Aan Zee, Nederland

Net als vorig jaar had ik overnachting in Stayokay in Egmond aan de Hoef geregeld, nu ipv 4 persoonszaal een privé 2 persoonsmaker wat erg prettig was. Wel hoorde ik 2 nachten de buurman snurken :-). Vrijdag in de middag aangekomen zodat ik zaterdag op tijd kon starten en niet te vroeg van huis hoefde te gaan. Mijn ontbijt stond om 07.00 klaar met drinken, boterhammen en fruit. Daarna op de fiets naar de sporthal, onderweg aan de politie nog even de juiste weg gevraagd (wel of niet oversteken), 1 agent vroeg wel of ik nog een normale hobby had zoals haken, breien of lezen. Z'n vrouw wandelde wel maar hij alleen van stoel naar koelkast en terug. Ik kwam even voor 08.00 uur in de sporthal aan zodat ik bijna gelijk kon doorlopen naar de start. Het was lekker weer, geen regen en geen harde wind. Op het strand wind tegen naar Castricum maar in duingebied windje in de rug wat toch wel warm was. Rond 12.30 was ik weer terug in de sporthal en gezien de rust bij rode kruis mijn benen laten masseren. Ik had geen last maar wilde het een keer proberen. Naar centrum gefietst en daar wat gegeten en rond gekeken voordat ik terug naar logeeradres ging. s avond hadden ze pasta ed gekocht en lag ik vroeg in bed.

Zondags was de ontbijtzaal om 7.00 geopend dus kon ik uitgebreid ontbijten, naar sporthal gefietst en weer om 08.00 gestart nu richting Bergen een wat zwaardere route door de vele heuvels in het duinengebied maar wel veel mooier. Heerlijk gelopen en genoten van de mooie uitzichten. Wel meer fietsers en mountainbikers die al die wandelaars maar irritant vonden. Helaas door een kudde runderen moeten lopen, wat wel gevaar op kan leveren zeker voor de mensen met kinderen op de 10 km. Maar gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurd. Weer op tijd in de sporthal waar ik een mooie medaille kreeg omgehangen :-) en gelijk maar doorgelopen naar Rode Kruis waar het nog rustig was en mijn kuiten laten masseren. Terug gefietst om de fiets in te leveren en weer terug naar Den Hoorn.