Station Harderwijk - Station Nunspeet

17 februari 2019 - Nunspeet, Nederland

Het was nog donker toen ik van huis vertrok, de tein van 06.20 naar Den Haag. De reis verliep voorspoedig, rond 8.45 uur liep ik  Harderwijk in. Onderweg waren de velden wit geweest vd nachtvorst ws zou het een koude start worden maar er was heerlijk lenteweer voorspeld. Al snel was het centrum van Harderwijk bereikt, nog even bij het Veluwemeer gekeken daarna de route opgepakt, via de Jodenkerksteeg naar de synagoge waar nu een ontmoetingscentrum is gevestigd. Langs de oude bakkerij en vandaar via nieuwbouwwijken naar de spoorlijn om deze te vervolgen richting Nunspeet. Langs vele kippenstallen en kuikensopfok, waar weer duidelijk werd hoeveel leed er heerst bij deze dieren, opgesloten in donkere stallen en te kort leven omdat de mens niet teveel wil betalen voor stukje vlees. Via hoge loopbrug over de spoorlijn en A28 de Harderwijkse bossen in,hier 1 x verkeerd gelopen maar gelukkig kwam ik al snel weer op de route, vlakbij Hulsthorsterzand pauze ingelast, even wat gedronken en gegeten. Het Hulsthorsterzand overgestoken en door bosstrook richting A28 en spoorlijn, langs het dorp Hulsthorst door het Belvederebosch. In dit gedeelte werd erg hard gewerkt, overal takken, boomstronken van diverse boomsoorten, grote eiken die niet gestapeld waren maar al netjes met een stickertje opgeniet klaar lagen voor transport. Al snel liep ik daarna Nunspeet in, nog vroeg in de middag overal takken, boomstronken van diverse boomsoorten, grote eiken die niet gestapeld waren maar al netjes met een stickertje opgeniet klaar lagen voor transport. Al snel liep ik daarna Nunspeet in, nog vroeg in de middag overal takken, boomstronken van diverse boomsoorten,grote eiken die niet gestapeld waren maar al netjes met een stickertje opgeniet klaar lagen voor transport. Al snel liep ik daarna Nunspeet in, nog vroeg in de middag, tijd genoeg voor een wandeling door het dorp en het Noord Veluws museum voordat ik terug ging naar Den Hoorn. Een zonovergoten zaterdag met geen wolkje aan de lucht.