Westerbork - Orvelte, Hart van Drente

20 april 2018 - Orvelte, Nederland

's Morgens eerst met de trein naar Beilen en vervolgens met de bus naar Westerbork, 's middags zou ik weer terug naar Den Hoorn gaan dus grote rugzak was weer aanwezig. In Westerbork uitgestapt en naar het Westeinde gewandeld waar de route verder ging, een heel toeristisch centrum met brink, langs de Hervormde Kerk oude gemeentehuis om bij Hotel Meursinge af te staan naar de Oude Groningerweg. Dit zandpad vervolgd richting Orvelte, een oud gebied met grafheuvels en een herbouwde prehistorische boerderij en erf. Het laatste stuk was het een beetje zoeken en in het wilde weg lopen in de hoop dat ik goed liep en het klopte helemaal. Ik kwam keurig bij de schaapskooi aan, naar binnen bij de schaapskooi mocht helaas niet want de moeders en lammertjes hadden rust nodig, in het café koffie gedronken en samen gekeken met de eigenaresse hoe de verbinding vanuit Elp was, in het boekje stond dat het doordeweeks een busverbinding aanwezig was en vlg 9292 was er geen vervoer vanuit Elp mogelijk. Maar wijselijk besloten om de bus vanuit Orvelte te nemen en niet het risico te lopen dat ik in Elp nog 10 km verder zou moeten lopen.

Ik was hierdoor weer vroeg in Den Hoorn maar dat was niet erg want de volgende dag stond de Bloesemtocht in Geldermalsen op het programma. Al met al 3 mooie, warme wandeldagen geweest. Nog 2 etappes te gaan dan was het rondje compleet.