The Hague City Walk 2017

29 april 2017 - Den Haag, Nederland

Ivm mijn nachtdienst helaas moeten kiezen voor de 10 km, het was gelukkig droog weer, zonnig en net boven het vriespunt. Kortom ideaal wandelweer.

Op mijn scootertje naar het Haags Stadhuis gereden, de start was in het Atrium. Zowel bij de voor- en achteringang volop beveiliging aanwezig. Het eerste startstempel gehaald en officieel was de start pas vanaf 09.00 maar ik had geen zin om een kwartier daar rond te hangen dus langzaam op pad gegaan. via de Passage naar het binnenhof gewandeld, overal zag je onderweg ivm het Mondriaan jaar versierde etalages en zelfs een trap met de primaire kleuren, was een vrolijk gezicht. Bij het binnenhof het  Berlage koffiehuisje op de kiek gezet en daarna het binnenhof overgelopen en via de andere kant van de hofvijver naar het Lange Voorhout waar de splitsing van de 2 routes zou zijn. Omdat ik te vroeg gestart was, ging iedereen rechtsaf en ik linksaf richting Scheveningse Bosjes. Net hiervoor ligt de R.K. begraafplaats waar onder andere Robert Long ligt begraven, het was even zoeken maar met behulp van andere fans gevonden. Dit is een begraafplaats waar ik wel zou willen liggen maar helaas erg vol. Bij de ingang van Scheveningse Bosjes stonden vrijwilligers klaar met grote schalen met Haagse Hopjes en zo gesterkt hierdoor ging de tocht verder op weg naar Zorgvliet en stempelpost Vredespaleis. Op vertoon van je stempelkaart mocht iedereen het terrein van Vredespaleis op en daarna kreeg iedereen een soort krentenwegge en pakje drinken. Via de Zeestraat de binnenstad weer in, helaas was de paleistuin gesloten maar waar ik wel in mocht was de St. Willibrordushuis-Kapel , buiten stond een broeder iedereen op te wachten en de kapel zelf lag op de eerste verdieping maar wel drie trappen op. Hele mooie kapel in een oude schuilkerk van St. Jacobuskerk.

Nu nog een klein stukje door de binnenstad naar de Grote Markt, Haagse Harry natuurlijk en Nieuwe Kerk naar de finisch wederom in het Atrium.

Een mooie wandeling, zeer goed georganiseerd en voor herhaling vatbaar