Delft: Pannenkoekroute Het Rieten Dak

15 februari 2017 - Delft, Nederland

Het zou heerlijk weer worden, dus ondanks de nachtdienst toch op pad gegaan. Geen grote wandeling maar net lekker om zo 's morgens te lopen.

Om half negen liep ik naar de Markt, het was net boven het vriespunt maar de zon begon door te komen. Eerst een mooie foto gemaakt van de Oude Jan, blijft een favoriete toren, hij is zo fotogeniek ;-), langs het stadhuis waarvan de trappen ed schoon werden gespoten door de stadsreiniging naar de Nieuwe kerk, inmiddels zijn de werklieden bijna klaar voor mijn gevoel met alles en kunnen de hekken weer weg na zoveel jaar. In de tuin van de Nieuwe Kerk staat sinds een jaar en dag het Melkmeisje van Joh. Vermeer haar emmertje leeg te gieten. Via Vrouwenregt en Trompetstraat naar de Koepoortbrug gelopen en hierna even de Schie gevolgd tot de Bieslandse Kade en deze gevolgd tot in het Delftse Hout. Voor het Delftse Hout afgeslagen naar links en dit pad een tijd gevolgd tot vlak voor Knus, bij Knus het delftse Hout in en wandelpad gevolgd tot witte brug naar de grote plas. Het strand over, vandaag niet zo veel honden ws te koud om te zwemmen en na het 4 e bord het bos in naar het Hazepad.Via het Hazepad, bruggetje weer terug naar Het Rieten Dak, daar geen pannenkoek wezen eten maar doorgewandeld naar Nootdorpse Plassen. Dit stukje vind ik persoonlijk altijd in vergelijking met Delftse Hout wat saai, via Nootdorpse Plassen terug naar gemaal en zo het pad naar Twee moelentjekade. De route hield hier op, geadviseerd om de bus terug te nemen maar ik ben de stad doorgeslingerd om bij Stads Koffiehuis kop koffie met appeltaart te nemen en daarna de fiets opgehaald bij station en retour huis.

Ondanks half februari leek het voorjaar maar helaas geen blijvend weer want de regen is weer op komst.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pia:
    16 februari 2017
    Lekker de bekende route en foto's! Thuiswedstrijdje en ik zou ook voor die appeltaart gaan.