Gennep - Vierlingsbeek, Pieterpad deel II, etappe 6

3 september 2016 - Vierlingsbeek, Nederland

Na een korte onderbreking weer op stap, met de trein naar Nijmegen en vandaar met de bus naar Gennep. Het was goed wandelweer, iets bewolkt maar geen regen. In Gennep duurde het een paar kilometer voordat ik het dorp uit was, lijkt klein maar is erg langgerekt, heel veel nieuwbouw mede ook door de schade uit de WO II, het ligt redelijk dicht bij de Maas en dus ook Duitsland, de Maas is lang een grensrivier geweest. Na het dorp ging het de bossen in, soms stukjes door Duitsland dan weer Nederland, met stukken heide wat mij altijd blijft boeien zeker in aug / sept als het bloeit. In het Quin, een groot ven liep een grote groep geiten te rennen, veel jong spul erbij en er zouden hooglanders lopen maar die heb ik niet gezien. Na de hei liep het zandpad richting Afferden, bij particulier achter in de tuin koffie gedronken en kop soep gegeten om daarna met de pont de Maas over te steken. Met veel kabaal kwam er een auto met aanhanger de pont op, later zag ik dat van de aanhanger gewoon 1 achterwiel ontbrak, reed op de ijzeren velg. Na de pont liep het pad tussen allerlei heggen door van sleedoorn en meidoorn, gelukkig zijn deze heggen weer terug gekomen ipv prikkeldraad een nadeel is wel dat je weinig van de natuur ziet op deze manier. Na een paar kilometer weer een stukje bos en maisvelden en zo liep ik Vlieringsbeek binnen waar ik zou overnachten. Op de routeplanner had ik vlakbij B&B een pannenkoekhuis gezien dus ik wilde daar lekker een pannenkoek eten en dan naar de pipowagen, een lekkere pannenkoek op en met routeplanner op pad echter de B&B was voor mij nog onvindbaar, in het volgende dorp gevraagd waar ik het kon vinden: terug lopen naar Vlieringsbeek en dan zou het aan de weg moeten liggen. De weg terug gewandeld en jahoor gevonden, het lag gewoon naast het pannenkoekhuis, uur voor niets lopen zoeken :-(. Ik sliep deze nacht in een opgeknapte bouwkeet, prima echter alleen een handdouche in de wc dat was niet zo handig maar het was maar voor 1 nachtje. De eigenaresse bracht een koelbox met ontbijt voor de volgende ochtend dus ik kon verder staan en gaan waar ik wilde. Ik hoefde geen rekening te houden met de ontbijttijden

1. Pia:
    29 september 2016
    Volgens mij heb ik een gedeelte gemist Tru! Maar deze etappe was weer waard om gelopen te worden. Mooie foto's, leuke omgeving om doorheen te struinen. Wij hebben er jarenlang in de omgeving gekampeerd met de jongens.